جوانان سرمایه های اصلی کشور هستند

سال ۱۳۹۹ برای کشور ما، سالی سرنوشت ساز است، ما در آستانه قرن جدید (شمسی) قرار داریم، قرنی که سرعت تغییرات و پیشرفت تکنولوژی در آن بسیار زیاد است و به تبع آن سبک زندگی ما نیز دچار تغییرات زیادی خواهد شد.
ایران با توجه به جمعیت جوانی که در اختیار دارد، امکان رشد سریع در این بستر را داراست، انگیزه و شور جوانی، تحول آفرین است و استفاده از این ظرفیت قطعا نتیجه ای جز پیشرفت و ترقی نخواهد داشت.
باید توجه داشت که جوانان هر کشوری، سرمایه های اصلی آن کشور هستند و اگر فرصتی برای رشد و شکوفایی جوانان فراهم نباشد، قطعا کشور در ده های آینده توانایی رقابت خود را در عرصه های علمی، اقتصادی، ورزشی و… از دست خواهد داد.
امروز در ایران، مدیران باتجربه بسیاری وجود دارند که باید در کنار آنها از نیروهای جوان استفاده شود تا نتایج مطلوبی بدست آید زیرا تلفیق ویژگی های نسل جوان با تجارب نسل های گذشته، میتواند ظرفیتی عظیم در کشور بوجود آورد، حضرت علی علیه السّلام در ارتباط با توانمندی های هر نسل میفرمایند: «هرگاه به مشورت نیازمند شدى ، نخست به جوانان مراجعه نما، زیرا آنان ذهنى تیزتر وحدسى سریع تر دارند. سپس (نتیجه) آن را به نظر میان سالان و پیران برسان تا پیگیرى نموده، عاقبت آن را بسنجند و راه بهتر را انتخاب کنند، چرا که تجربه آنان بیشتر است.»
یازدهم شعبان، سالروز تولد حضرت علی اکبر علیه السّلام و روز جوان است، این روز را به همه جوانان کشور که دل در گرو پیشرفت این آب و خاک دارند، تبریک عرض می نمایم.
فرزین درخشانپور، فروردین ۱۳۹۹

  • Posted by mirkhosravi
  • On ۱۳۹۹-۰۱-۱۶
  • 0 Comments
  • 0 likes

0 Comments

Leave Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *