بیکاری ۸۵۰۰۰ نفر دیگر؛ هدیه مسئولین به شهرستان پردیس

رئیس ششمین اتحادیه شهرستان پردیس گفت:با وجود صادرات انبوه و ارزآوری برای کشور عزیزمان، متاسفانه از حداقل امکانات محرومیم و اگر اقدامی جدی از سوی مسئولین صورت نگیرد به ورطه ورشکستگی خواهند رسید.
فرزین درخشانپور رئیس اتحادیه شهرستان پردیس در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج اظهار داشت: شهرستان پردیس بواسطه نزدیکی به تهران و دارا بودن یک منطقه صنعتی قوی ، مجموعه ای بالغ بر ۱۸۰۰۰ واحد صنعتی را در خود جای داده که در این مجموعه صنایع قالب سازی ، چوب ، فلز و صنایع پلیمر نقش بسیار پر رنگتری را در منطقه ایفا می نمایند.
وی افزود: متاسفانه در ایران وظایف اتحادیه ها خیلی قهری دیده شده اند علیرغم اینکه در تمام دنیا اتحادیه ها نقش حمایتی دارند و اتحادیه شهرستان پردیس نیز در راستای حمایت از اعضاء به عنوان یکی از خدمات اتحادیه توانسته ۴۰ درصد تخفیف مازاد از بیمه ایران برای کلیه بیمه ها به نفع اعضاء خود دریافت نماید.
وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در راستای تسهیل در امور اخذ مجوزها و خدمات به صنعتگران و کارآفرینان بیان داشت: یکی دیگر از خدمات اتحادیه شهرستان پردیس تشکیل سه کمسیون حل اختلاف و تشخیص، بازرسی و کمسیون فنی و آموزش بوده که ارائه راهکارهای قانونی به اعضاء و نحوه پرداخت حق و حقوق دولت یکی از مهمترین اهداف این اتحادیه است و از سوی دیگر انتظار می رود دولت نیز موظف به احیای مطالبات و حقوق صنعتگران و کارآفرینان بوده و نسبت به رفع نیاز و مشکلات این عزیزان بطور جد کوشا و پاسخگو باشد.
درخشانپور یکی از مزایای صنعت پلاستیک را داینامیک و پویا بودن ان دانست و گفت: در این صنعت شما میتوانید با توجه به نیاز بازار و مشتری چه در صنعت اسباب بازی و خودروسازی و یا در هر صنعت دیگری که میتوانید در آن ورود کنید قالب مورد نظر خود را عوض کنید و در حوزه مربوطه فعالیت نمایید. چرا که شما در صنعت پلاستیک هیچ گاه مقید به یک حوزه خاص نیستید پس فقط کافیست قالب دستگاه را تعویض نمایید ولی بطور مثال این مطلب درباره صنعت چوب و دستگاه فلز تراش صدق نمی کند.
رئیس جوان اتحادیه پردیس تاکید کرد: با اینکه در شعاع ۱۵ کیلومتری پایتخت کشور هستیم و با وجود صادرات انبوه به اروپا و خاورمیانه و ارزآوری برای کشور عزیزمان، متاسفانه از حداقل امکانات محرومیم و با این رویه اگر اقدامی جدی از سوی دولت و مسئولین صورت نگیرد صنعتگران به ورطه ورشکستگی خواهند رسید.
وی در ادامه گفت: بنابراین زمانی که صنعت پلاستیک وضعیت خوبی ندارد این میتواند یک زنگ خطر بزرگ باشد بدین معنی که اتفاق بدی در حال رخ دادن است.
وی در ادامه تصریح کرد: اتحادیه شهرستان پردیس از اوایل سال ۹۳ تا اواسط سال ۹۴ فقط دو مورد ابطال داشته است اما متاسفانه از اواسط سال ۹۴ تا به امروز که در اسفند ماه ۹۵ قرار داریم ماهانه بین ۲ تا ۴ مورد ابطال جواز داریم که با پیگیریهایی که صورت گرفته متوجه شدیم واحدهای در حال تعطیلی عمدتا با ورشکستگی از چرخه صنعت خارج می شوند و این بدان معناست که دولت و مسئولین باید هر چه سریعتر و بطور جدی اقدام و پیگیری کنند.
وی خاطر نشان کرد: واحدهایی که تعطیل می شوند طبق آمار بین ۲۰ تا ۸۰۰ پرسنل دارند که عمدتا نیروی شاغل مستقیم هستند و زمانی که این واحدها تعدیل نیرو می کنند افراد یا به شغلهای کاذب روی می آورند و یا به خلاف کشیده می شوند.
درخشانپور تاکید کرد: ادارات و نهادهایی همچون دارایی و مالیات، کار و رفاه امور اجتماعی، تامین اجتماعی، اداره برق، گاز و آب و فاضلاب، شهرداری و وزارت کشور باید نگرششان را درست کنند و با توجه به رکود و اوضاع نابسامان اقتصادی به درد صنعتگر بپردازند.
درخشانپور گفت: در بحث گمرکات که واردات محصولات چینی به شکل عجیبی در حال ضربه زدن به صنعت کشور است، اجناس چینی به قیمت یک دهم کالای داخلی و با کیفیت نصف کالای داخل در بازار عرضه می شوند و این مسئله با شعار خرید کالای ایرانی درست نمی شود و دولت باید به سهم خود ورود کرده و این مشکل بزرگ را حل کند.
رئیس اتحادیه شهرستان پردیس گفت: تولیدکننده موظف است کالای با کیفیت تولید کند و این در صورتی است که ثبات در کشور وجود داشته باشد به این معنا که دولت قبل از اینکه مواد اولیه مورد نیاز تولیدکننده را صادر کند ابتدا نیاز و سهم تولیدکننده را تامین کند و سپس مازاد آنرا صادر کند نه برعکس.
وی در ادامه خاطرنشان کرد: با وجود سالها فعالیت گسترده واحدهای صنعتی مستقر در منطقه پردیس که از برندهای برتر و مطرح کشور نیز هستند اما همچنان هویت ندارند چرا که این واحدها سالها پیش از انقلاب اسلامی تشکیل شده اند و در آن زمان کاربری زمینها مشخص نبوده و حال که به واحدهای بسیار بزرگی تبدیل شده اند و جزو بیت المال تلقی می شوند، امکان تخریب این واحدها یک عمل غیر منطقی بوده و هیچگونه توجیه اقتصادی ندارد.
وی افزود: به لطف خداوند و پیگیریهای فرماندار شهرستان پردیس و تعامل با استاندار محترم و اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان پردیس جناب آقای مهندس فضلعلی با دستگاههای دولتی تعامل کردند که در این رابطه از صنایع قوی در منطقه پردیس بازدید صورت گرفت و بانک اطلاعاتی نیز ایجاد گردید چرا که تصمیم به تخریب این واحدهای صنعتی بزرگ گرفته شده بود.
رئیس جوان اتحادیه پردیس تاکید کرد: با اینکه در شعاع ۱۵ کیلومتری پایتخت کشور هستیم و با وجود صادرات انبوه به اروپا و خاورمیانه و ارزآوری برای کشور عزیزمان متاسفانه از حداقل امکانات محرومیم و با این رویه اگر اقدامی جدی از سوی دولت و مسئولین صورت نگیرد صنعتگران به ورطه ورشکستگی خواهند رسید.
درخشانپور گفت: متاسفانه در شرایطی قرار داریم که ۱۸۰۰۰ واحد صنعتی با سیل عظیمی از کارگران که در این واحدها مشغول به کار و فعالیت صنعتی هستند همچنان بلاتکلیف مانده اند و این در حالی است که این مجموعه بسیار بزرگ، شهرک صنعتی که هیچ، حتی لکه صنعتی هم قلمداد نمی شود و این مسئله برای یک واحد صنعتی ضربه بسیار سنگینی است به سبب اینکه نمی تواند از حداقل امکانات آب، برق، گاز برخوردار باشد.
وی افزود: مشکلات مجموعه صنعتی پردیس به صورت طرح و خواسته از مسئولین محترم روی میز هیات دولت قرار دارد و همچنان معلق و در صف انتظار تصمیم دولت به انتظار نشسته است و از دولت و مسئولین انتظار می رود با استفاده از طرح فوریت این واحدهای صنعتی را مدد کرده و و کارگران این واحدها را از دلهره و نگرانی بیرون آورده و گامی بلند در چرخه صنعت و اقتصاد این منطقه و کشور عزیزمان بردارند و باعث رونق و معیشت این خانوارها گردند.
وی یادآور شد: چندی پیش یکی از واحدها که در زمینه تولید لیوانهای کاغذی فعالیت می کرد به دلیل عدم برخورداری از گاز و استفاده از چوب برای گرمایش مجموعه خود متاسفانه دچار حریق شد و کل کارخانه طعمه شعله های آتش قرار گرفت و کاملا سوخت.
وی با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی در جهت رفع موانع و مشکلات صنعتگران و کارآفرینان بیان داشت: تاکنون مسئولین قولها و وعده های زیادی داده اند اما در نهایت تاسف هیچکدام از وعده های داده شده عملی نگردیده و مشکلات و چالش های روز به روز در حال افزایش است.
درخشانپور در ادامه گفت: بیش از ۸۵۰۰۰ نفر شاغل در این کارخانه ها و واحدهای صنعتی با تمام مشکلات پیش رو مشغول به کار و فعالیت هستند و این در حالی است که به تازگی دولت هزینه اشتغال هر نفر را بالغ بر ۲۵۰ میلیون تومان اعلام کرد که این بار مالی بسیار عظیم را این صنعتگران از دوش دولت برداشته اند، پس صنعتگران قدمی را که میبایست برداشته اند، در نتیجه باید حمایت شوند و یا حداقل حفظ شوند.
رئیس اتحادیه شهرستان پردیس در پایان ابراز داشت: آمار اشتغال در شهرستان پردیس در سال ۹۰ بالغ بر ۱۲۰۰۰۰ نفر بوده که متاسفانه تاکنون به ۸۵۰۰۰ نفر کاهش پیدا کرده و این همان زنگ خطری است که دولت باید با هشیاری کامل و بصورت جدی پیگیر آن باشد و از آنجایی که صنعتگر کار تئوری نمی کند و همواره کاری را انجام می دهد که خروجی مشخص دارد بنابراین صمیمانه از دولتمردان نیز خواسته می شود که شعارهایی که می دهند را عملی کرده و به ورطه عمل برسانند.
  • Posted by sarmayeweb95
  • On ۱۳۹۶-۱۲-۱۹
  • 0 Comments
  • 0 likes

0 Comments

Leave Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *