صاحبان مشاغل خود را با تغییرات اقتصادی همگام کنند

عضو هیات مدیره اتحادیه تعاونی های پلیمری کشور گفت: برخی مجموعه های داخلی بجای آشنایی با مفاهیم جدید اقتصادی و استفاده از فناوری‌های به‌روز، بیشتر در لاک خود فرورفته‌اند و از این عرصه به‌طور کامل به دورمانده‌اند.

فرزین درخشان پور عضو هیات مدیره اتحادیه تعاونی‌های پلیمری کشور در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در پردیس در خصوص معضلات اقتصادی به وجود آمده برای بنگاه‌های اقتصادی منطقه، اظهار داشت: متأسفانه صاحبان مشاغل و کسب‌وکارهای کشور به‌هیچ‌عنوان برای مقابله با بحران‌های اقتصادی برنامه‌ریزی مناسبی نداشته‌اند و نتوانستند متناسب با شرایط اقتصاد و تأثیرات تکنولوژی بر نحوه تولید و فروش، واکنش قابل قبولی داشته باشند.

وی گفت: انتخاب عنوان رونق تولید برای سال ۹۸ می‌تواند فرصت بسیار خوبی برای ایجاد تغییرات بنیادی در کسب‌وکارهای داخلی باشد و تأثیرات اثرگذاری را بر فعالیت‌ها آن‌ها بگذارد داشته باشد، در این شرایط صاحبان مشاغل و کارگاه‌های تولیدی با هوشمندی و استفاده از متخصصان حوزه‌های مختلف می‌توانند از فرصت‌های پیش رو به‌خوبی استفاده کنند.

این فعال اقتصادی با اشاره به عدم استفاده از روش‌های جدید در کسب‌وکارهای سنتی تصریح کرد: در فضای فعلی و با رشد فعالیت‌های استارت آپی و استفاده از تکنولوژی‌های جدید در کسب‌وکارها، ما شاهد بهبود وضعیت برخی مشاغل در سال ۹۷ بودیم اما در حوزه کسب‌وکارهای سنتی به‌هیچ‌وجه این اتفاق نیفتاد.

عضو هیات مدیره اتحادیه تعاونی‌های پلیمری کشور اضافه کرد: عدم آشنایی با تکنولوژی‌های روز و عدم استفاده از روش‌های جدید بازاریابی و فروش باعث شد، بخش اعظمی از واحدهای تولیدی، فروش به سمت کاهش تولید و یا تعطیلی بروند.

درخشان پور ادامه داد: برخی مجموعه‌های داخلی بجای آشنایی با مفاهیم جدید اقتصادی و استفاده از فناوری‌های جدید، بیشتر در لاک خود فرورفته و از این عرصه به‌طور کامل دورمانده‌اند.

وی در ادامه با تأکید بر اهمیت شیوه‌های جدید بازاریابی در دنیای امروز، بیان کرد: امروزه بازاریابی یک سرمایه‌گذاری است زیرا دیدگاه سنتی تنها فعالیتشان را هزینه زا می‌کند، اما امروز عکس این موضوع به اثبات رسیده و بازاریابی صحیح در بلندمدت می‌تواند به بهبود شرایط یک کسب‌وکار کمک کند.

عضو هیات مدیره اتحادیه تعاونی‌های پلیمری کشور بیان کرد: تولیدکنندگان، تجار و بازرگانان در طول سالیان گذشته به مباحث جدید در حوزه بازاریابی وارد نشده‌اند و از این موضوعات دورمانده و با روش‌های سنتی به فعالیت‌های خود ادامه داده‌اند.

درخشان پور خاطرنشان کرد: این امر موجب شده که همچنان درصد بالایی از تولیدکنندگان، تجار و بازرگانان تصور کنند که می‌توانند در فضای فعلی همچون گذشته موفق باشند اما در واقعیت این‌گونه نیست و باید به فکر تغییر و همگام کردن محیط کسب‌وکار خود با تغییرات کلان اقتصادی و پیشرفت تکنولوژی باشند.

  • Posted by mirkhosravi
  • On ۱۳۹۸-۰۳-۱۴
  • 0 Comments
  • 0 likes

0 Comments

Leave Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *