باید به آموزش کادر اداری اتحادیه های صنفی توجه بیشتری شود

به گزارش روابط عمومی اتاق اصناف شهرستان پردیس، فرزین درخشانپور، رئیس اتاق اصناف در یادداشتی در پایگاه خبری و تحلیلی ۵۵ آنلاین نوشت: همواره آموزش نیرو انسانی یکی از اصلی ترین راه های پیشرفت یک سازمان است و امروزه این نکته به اثبات رسیده است که منابع انسانی هر مجموعه، سرمایه های اصلی آن مجموعه هستند و هر چقدر نیروی انسانی یک سازمان توانمندتر باشد نتیجه بهتری در عملکرد آن مجموعه مشاهده می شود.

امروز در سراسر کشور چندین هزار اتحادیه صنفی وجود دارد که قریب به یک قرن از آغاز فعالیت اولین اتحادیه صنفی می گذرد که هر یک از آن ها نقشی حیاتی در اقتصاد حوزه و منطقه ای که در آن فعالیت می کنند، دارند.

شاید تا پیش از این نیاز به آموزش در بین کادر اداری اتحادیه های صنفی آنطور که باید مورد توجه قرار نمی گرفت و تنها به آموزش های اولیه در حین استخدام اکتفا می شد و این آموزش ها تا سال ها پاسخگوی نیازهای آن اتحادیه و اعضای آن بود.

اما در دنیای امروز قطعا دیگر این امر امکان پذیر نیست، پیشرفت تکنولوژی و صنعت در دنیای امروز به صورت لحظه ای است و برای درک بهتر شرایط یک واحد صنفی و افزایش سرعت ارائه خدمات، نیاز است که هر یک از کارکنان اتحادیه ها، آموزش های بیشتری را در حوزه های مختلف ببینند تا کیفیت خدمت رسانی افزایش یابد.

در کنار مبحث پیشرفت تکنولوژی و صنعت که موضوعی جهانی است و مختص کشور ما نیست، بحث شرایط فعلی اقتصاد ایران نیز بسیار حائز اهمیت است و باید به آن توجه داشت، در این حوزه باید تا جایی که ممکن است از سختگیری در صدور جواز فعالیت واحدهای صنفی بالاخص واحدهای تولیدی جلوگیری شود.

تسهیلگری در این امر نیز نیازمند شناخت بهتر از حوزه فعالیت یک واحد صنفی است، در این راستا کادر اجرایی اتحادیه ها باید با آموزش های تخصصی متناسب با رسته های زیر مجموعه اتحادیه و قوانین مربوطه به طور کامل آشنا شوند تا شاهد بهبود خدمات ارائه شده و تسهیل روند در صدور مجوزها باشیم.

همه این موارد نشان دهنده این است که آموزش کادر اداری اتحادیه های صنفی علاوه بر ارزش بالایی که برای یک اتحادیه ایجاد می کند، می تواند در پویایی اقتصاد کشور بسیار تاثیرگذار و مفید به فایده باشد.

  • Posted by mirkhosravi
  • On ۱۴۰۰-۰۶-۲۷
  • 0 Comments
  • 0 likes
Tags: آموزش, اتاق اصناف, فرزین درخشانپور

0 Comments

Leave Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *