۳۲ تالار و باشگاه ورزشی در پردیس پلمب شد

ایرنا- رئیس اتاق اصناف شهرستان پردیس گفت: در موج دوم کرونا از دوازدهم تیرماه سال جاری با تشدید نظارت ها، ۳۲ تالار، باغ تالار، سالن زیبایی و باشگاه ورزشی در سطح شهرستان پردیس پلمب شد.

فرزین درخشان پور روز یکشنبه ضمن تبریک روز خبرنگار در جمع اصحاب رسانه اظهار داشت: بر اساس مصوبه ستاد مقابله با کرونای شهرستان، تشدید بازرسی ها در دو شیفت صبح و عصر در دستور کار قرار گرفته است و برخی از بازرسی ها تا نیمه شب ادامه دارد.

وی ادامه داد: از دوازدهم تیر ماه تا امروز در حدود ۱۰۰ نانوایی، ۱۲ مورد بازرسی و نظارت کالاهای بهداشتی، ۸ مورد پرونده گران فروشی ، ۲۷ مورد بازرسی از اصناف، ۲۶ پرونده عدم رعایت دستور العمل های بهداشتی را با تشدید نظارت بازرسان بر اصناف در پرونده کاری خود داریم.

رئیس اتاق اصناف شهرستان پردیس عنوان کرد: گشت های مشترک بازرسی با همراهی اداره بازرسی فرمانداری، کارشناسان شبکه بهداشت و درمان، نماینده پلیس امنیت، نماینده اداره صنعت، معدن و تجارت بر اساس فرم ارزیابی اداره اصناف ایران اجرا می شود.

درخشان پور گفت: پرونده‌های گران فروشی در حین گشت بازرسی تشکیل و به اداره تعزیرات حکومتی شهرستان ارسال می شود.

وی با اشاره به موارد تخلف اصناف، خاطر نشان کرد: در شرایط همه گیری بیماری کرونا عمده تخلفات در حوزه عدم رعایت دستورالعمل های بهداشتی است، فعالیت تالار، باغ تالار، سفره خانه و آرایشگاه های زنانه غیرقانونی است و با پلمب محل کسب، متخلفان اعمال قانون می شود.

رئیس اتاق اصناف شهرستان پردیس ضمن قدردانی از خبرنگاران و گرامیداشت یاد و خاطره شهید آوینی و شهید صارمی، عنوان کرد: در دوران شیوع بیماری کرونا، مسئولیت خبرنگاران سنگین تر از قبل شده و با وجود فشارکاری زیاد، نقش مهمی در اطلاع رسانی دارند.

درخشان پور گفت: امروز خبرنگاران با حضور در حوزه‌های کاری خود مدافعان سلامت هستند و خطر بیماری کرونا اگر از دوران جنگ برای آنها بیشتر نباشد کمتر از آن زمان نیست.

۸ هزار واحد صنعتی فعال در شهرستان داریم

رئیس اتاق اصناف شهرستان پردیس گفت: بر اساس پایش انجام شده در حدود ۸ هزار واحد صنفی تولیدی و توزیعی فعال در سطح شهرستان داریم و امور اداری و اجرایی ثبت ۴ هزار واحد دیگر در دست اقدام و اجرا است که به آمار یاد شده افزوده خواهد شد.

درخشان پور با اشاره به رشد جمعیت شهرستان پردیس پس از بارگزاری کامل مسکن مهر پردیس، عنوان کرد: تقویت حوزه بازرسی، نظارت و حمایت از اصناف را در دستور کار خود قرار دادیم، زیر ساخت های لازم تامین شده و۱۲ اتحادیه شهرستان برای خدمات رسانی به جمعیت آینده آماده هستند.

وی گفت: به دلیل شیوع بیماری کرونا انتخابات مدیره اتحادیه آرایشگاه‌های زنانه به تعویق افتاده که پس از برگزاری انتخابات تعداد اتحادیه های شهرستان به ۱۳ عدد می رسد.

آزمون دریافت جواز کسب آنلاین برگزار می شود

رئیس اتاق اصناف شهرستان پردیس با اشاره به برگزاری آزمون آنلاین برای دریافت جواز کسب، عنوان کرد: متقاضیان جواز کسب دوره های آموزشی فقه و مکاسب را در سامانه اتاق اصناف، آنلاین آموزش دیده و پس از اتمام دوره در آزمون آنلاین شرکت می کنند.

درخشان پور با بیان اینکه پردیس در صدور جواز کسب آنلاین در بین سایر شهرستان‌های استان تهران پیشرو است، عنوان کرد: با توجه به عدم امکان برگزاری کلاس های حضور در دوران همه گیری بیماری کرونا، برگزاری دوره و آزمون آنلاین را به منظور جلوگیری از ایجاد اختلال درصدور جواز کسب را در دستور کار خود قرار دادیم.

وی ادامه داد: در دوران همه گیری کرونا اصناف فشار اقتصادی زیادی را تحمل می کنند با توجه به اولویت سلامت مردم با صبر و شکیبایی از این مرحله گذر کنیم و حمایت بیشتری از اصناف داشته باشیم.

رئیس اتاق اصناف شهرستان پردیس گفت: شهروندان شکایات خود را با سامانه بازرسی ۲۴ ساعته فرمانداری، واحد بازرسی و نظارت اتاق اصناف۳۰۱۰ و سامانه رسیدگی به شکایات اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان پردیس گزارش بدهند.

شهرستان پردیس با جمعیتی در حدود ۳۰۰ هزار نفر در شرق پایتخت قراردارد.

  • Posted by mirkhosravi
  • On ۱۳۹۹-۰۵-۲۱
  • 0 Comments
  • 0 likes
Tags: اتاق اصناف, اتاق اصناف پردیس, روز خبرنگار

0 Comments

Leave Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *