بنگاه های کوچک و متوسط بهترین راه حل برای اشتغالزایی هستند

بنگاه های کوچک و متوسط می توانند راه حل سریع مشکلات باشد و در کوتاه ترین زمان، اشتغالزایی پایداری را برای اقشار مختلف مردم بوجود آورد.

فرزین درخشانپور در گفت و گو با خردادنیوز با اشاره به مشکلات پیش روی صنعت کشور اظهار داشت: با اعمال تحریم های ظالمانه بر علیه کشور و کاهش شیب رشد اقتصادی، شرایط کارگاه های تولیدی و صنوف به هیچ عنوان مناسب نیست و این بخش نیازمند حمایت های دولت است.

وی افزود: دولت در این راستا باید به حمایت از صاحبان کسب و کارها بپردازد و محدودیت های پیش روی کارفرمایان را رفع نماید تا در این شرایط فشار کمتری بر روی این قشر بوجود آید.

این فعال اقتصادی با اشاره به افزایش آمار فارغ التحصیلان دانشگاهی و نیاز به ایجاد شغل برای این قشر افزود: در کشور ما با توجه به درصد بالای نیروی کار جوان و تحصیل کرده باید به این مبحث به شکل جدی تری نگاه کرد، رشد جمعیت و به فراخور آن افزایش آمار فارغ التحصیلان دانشگاهی و نبود شغل برای این قشر یکی از بزرگترین مشکلاتی است که دولت با آن مواجه است.

وی افزود: بهترین راه حل برای بهبود شرایط کسب و کار و اشتغالزایی در شرایط فعلی کشور، حمایت از بنگاه های کوچک و متوسط است. این بنگاه ها با توجه به هزینه های پایین راه اندازی به نسبت صنایع بزرگ میتوانند نقش مفیدی را در کارآفرینی و تولید ثروت ایفا کنند.

درخشانپور تصریح کرد: امروزه در کشورهای توسعه یافته از این بنگاه ها حمایت های زیادی می شود و این بنگاه ها توانسته اند در تولید ثروت و اشتغالزایی گام موفقی بردارند به طوری که یکی از اولویت های اصلی سیاست گذاران حوزه اقتصاد در کشورهای توسعه یافته حمایت از این بنگاه هاست.

وی در ادامه با اشاره به نقش کلیدی این واحدها گفت: بنگاه های کوچک و متوسط به دلیل گستردگی نوع فعالیتشان توانایی اشتغالزایی پایداری را در کمترین زمان ممکن دارند و میتوانند بهترین راه حل در شرایط فعلی اقتصاد کشور باشند.

  • Posted by mirkhosravi
  • On ۱۳۹۷-۱۲-۲۹
  • 0 Comments
  • 0 likes
Tags: فرزین درخشانپور, کسب و کار, مصاحبه

0 Comments

Leave Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *