بازسازی و نوسازی صنایع کشور امری اجتناب ناپذیر است

فرزین درخشان پور، نایب رئیس اتاق اصناف شهرستان پردیس در گفت‌وگو با خبرنگار ۵۵آنلاین در ارتباط با لزوم توجه به مبحث نوسازی صنایع کشور گفت: نوسازی و بازسازی صنایع یکی از مهم ترین راهکارها برای توسعه صنعتی هر کشور به حساب می آید که متاسفانه تاکنون در این حوزه اقدامات موثری صورت نگرفته است و امروز این نیاز بیش از پیش در مجموعه های تولیدی-کارگاهی کشور حس می شود.

وی افزود: امروز فرسودگی خطوط تولید و ضعف فناوری مهمترین مشکلی است که صنایع کشور را درگیر خود ساخته است، به طور مثال در برخی از مجموعه های تولیدی سن ماشین آلات فعال به بیش از ۴۰ سال رسیده و طبیعی است که این کهنگی، چالش های متعددی را برای یک مجموعه به همراه داشته باشد.

این فعال اقتصادی با اشاره به تاثیرات مثبت نوسازی صنایع تصریح کرد: امروز بازسازی و نوسازی صنعت امری اجتناب ناپذیر است و عدم نوسازی صنایع منجر به ایجاد زیان های اساسی در حوزه تولید میشود، یکی از اصلی ترین تاثیرات نوسازی صنایع، کاهش مصرف انرژی و به فراخور آن کاهش قیمت تمام شده محصولات است، که در بازار رقابتی امروز نقش مهمی در موفقیت یک محصول دارد.

درخشانپور با تاکید بر اهمیت کاهش هزینه های تولیدی افزود: به مظور کاهش هزینه های جاری و افزایش بهره وری، مجموعه ها باید به سمت نوسازی و بهسازی صنایع بروند، بدیهی است که ارتقای تجهیزات و نوسازی صنایع موجب افزایش بهره‌ وری و صرفه‌جویی در مصرف انرژی و هزینه های جاری خواهد شد.

وی با اشاره به موانع پیش روی نوسازی صنایع گفت: تحریم های ظالمانه روند نوسازی صنایع کشور را با مشکلات متعددی مواجه ساخته است اما در کنار آن بانک ها نیز در حوزه پرداخت تسهیلات نوسازی به هیچ وجه عملکرد قابل قبولی ندارند و به هیچ عنوان تسهیلات قابل توجهی در این حوزه پرداخت نکرده اند.

وی ادامه داد: در این راستا دولت باید سیاست های حمایتی را درنظر بگیرد زیرا ادامه روند فعلی و توقف سرمایه گذاری های جدید در حوزه صنعت، تنها منجر به از دست رفتن فرصت ها و کاهش صادرات غیرنقتی میشود.

  • Posted by mirkhosravi
  • On ۱۳۹۸-۰۶-۱۷
  • 0 Comments
  • 0 likes

0 Comments

Leave Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *